Elektrifikace

Nepolevující inovace na podporu klimaticky neutrální budoucnosti
Jsme hrdí na své postavení průkopníka elektrifikovaných vozidel, který již přes 25 let pomáhá vytvářet lepší prostředí prostřednictvím nízkouhlíkových technologií pro nejširší trh. Dnes, tedy po více než dvou desetiletích investic, vyvíjíme nejucelenější řadu elektrifikovaných vozidel. 
  • Plné zasazení o uhlíkovou neutralitu pro všechny

    Jsme přesvědčeni, že k rychlejšímu dosažení našich cílů je nezbytné nasadit různorodá technologická řešení. Na trhu jednou budou bezemisní bateriové elektromobily (BEV), elektromobily na palivové články (FCEV) i jiné technologie. Ne každý má dnes k bezemisním vozidlům přístup, ať už kvůli chybějící infrastruktuře nebo jiným překážkám na trhu. Proto v současnosti nabízíme bateriové elektromobily, vozy poháněné palivovými články, plug-in hybridy a hybridy. Nejdeme jen jednou cestou, protože univerzální řešení jen málokdy vyhovují všem, zejména zvážíme-li různorodost zákaznických potřeb. Zajištění přístupu k nejrůznějším technologiím je více inkluzivní cestou k uhlíkové neutralitě, která nám umožňuje výrazně přispět k dekarbonizaci společnosti hned teď. 

„Toyota je samozřejmě odhodlaná dodávat zákazníkům miliony bateriových elektromobilů, ale cestou k celosvětovému snížení většiny čistých uhlíkových emisí je využívat ve správném poměru všechny varianty pohonů z naší nabídky, která zahrnuje hybridy, plug-in hybridy, bateriové elektromobily a vozy poháněné palivovými články, abychom optimálně reagovali na omezení infrastruktury a podmínky zákazníků v jednotlivých regionech, ale i omezené dodací kapacity nebo zlepšující se schopnosti baterií.“
Gill Pratt, vědecký šéf TMC a generální ředitel TRI
  • Prodali jsme 20 milionů elektrifikovaných vozidel. A zdaleka nekončíme

    Naše vize vyrábět cenově dostupná nízkoemisní auta začala v roce 1997 modelem Prius, který byl prvním sériově vyráběným vozidlem s hybridním pohonem. V roce 2015 jsme uvedli Mirai, první sériově vyráběný elektrický sedan poháněný palivovým článkem. Později jsme v rámci modelové nabídky značek Toyota a Lexus představili plug-in hybridy a další bateriové elektromobily. Doposud jsme celosvětově prodali přes 20 milionů elektrifikovaných vozidel, z toho čtyři miliony v Evropě. Pomohli jsme tak snížit emise CO₂ o více než 160 milionů tun. Toyota i nadále výrazně investuje do technologických inovací se zaměřením na nejmodernější bateriové technologie, včetně polovodičových nebo pokročilých elektromotorů a lepší výkonové elektroniky.

  • Multi-technologický přístup dostupný pro všechny

    Díky svému multi-technologickému přístupu k elektrifikaci jsme lídrem odvětví s nejvyšším podílem na snižování emisí CO₂ v Evropě. Podporujeme demokratizaci elektrifikovaných vozidel, abychom vycházeli vstříc požadavkům všech Evropanů na snižování emisí. Dali jsme proto volně k dispozici přes 24 000 patentů v oblasti pokročilých technologií elektrifikace. Jedná se o klíčové systémy všech typů vozidel – bateriových elektromobilů, vozidel na palivové články, plug-in hybridů a hybridů.

  • 66%

    podíl elektrifikovaných vozidel v celkových prodejích TME

  • 55

    Do roku 2025 v nabídce 55 elektrifikovaných modelů

  • 10

    bezemisních elektromobilů do roku 2025

  • 50%

    50% podíl bezemisních elektromobilů do roku 2030

  • Hybridní elektrická vozidla

    Přechod k elektrifikaci tak, jak ho prosazujeme, stojí na více než 25 letech zkušeností v roli průkopníka a lídra hybridní technologie.

  • Plug-in hybridy

    Naše plug-in hybridní vozidla kombinují bateriový elektrický pohon s plně hybridní technologií. Řidiči tak mohou využívat výhod bezemisní jízdy i cestování na dlouhé vzdálenosti bez obav z dojezdu. 

  • Bateriové elektromobily 

    Klíčovou součástí naší strategie uhlíkové neutrality jsou bateriové elektromobily (BEV). S postupným rozšiřováním modelové nabídky bezemisních vozidel nabídneme zákazníkům cenově dostupné bateriové elektromobily napříč všemi segmenty trhu. 

  • Elektromobily na palivové články

    Jedinečnou roli ve snižování uhlíkových emisí v dopravě i ekonomice obecně hrají elektromobily na palivové články (FCEV) poháněné vodíkem. Mohou zásadním způsobem podpořit nulové emise, od osobních vozidel, jako je např. Mirai, přes dodávky a nákladní vozidla až po autobusy.   

  • Baterie

    Toyota se pyšní desítkami let zkušeností s vývojem a výrobou baterií pro vozidla nejrůznějšího typu. Díky těmto zkušenostem dokážeme zákazníkům nabízet spolehlivé technologie, které jsou pro elektrifikovanou budoucnost zcela nezbytné.